← All handyman
75
Honestfix
score

Blooms App Holdings Pte Ltd

Blooms App Holdings Pte. Ltd. · UEN 202313210H · since 2023

3.5 (42 Google reviews)Based in Ang Mo Kio

AI summary

This is an app-booked home services platform: reviews cover electrical, plumbing, aircon, furniture assembly and cleaning, with Lun named most often. Of 40 written reviews, 17 say the problem was fixed, 10 say the team came quickly, 7 say they used it again and 3 say they knew the price first. The technicians earn praise for punctuality.

This summary is based on all the information the Honestfix team has put together on this business, last checked 2 Oct 2026. For more on how we do it, see how Honestfix works.

Reviews

Latest 40 written reviews of 42 on Google

Summary of reviews

Fixed the problem17 of 40 reviews · 43%
Came quickly10 of 40 reviews · 25%
Price known upfront3 of 40 reviews · 8%
Would use again7 of 40 reviews · 18%
Mention a fee for the visit1 of 40 reviews · 3%

Jobs customers mention

Drilling and mounting 2Furniture assembly 2Door and hinge repair 2Water heater 1

Based on the Honestfix algorithm — see how it works.

Customer reviews

40 written reviews to read

42 ratings on Google
40 reviews
  1. Benedict T.

    Very friendly and skilled technician. Smooth arrangement- definitely happy customer

  2. Bricks M.

    Got Lun to help replace two lights. Job was done quick and affordable!

  3. Sean L.

    阿韋 did a great job in troubleshooting the wiring problems. He arrived on time and was quick to identify the fault and resolved everything within 39 min, very satisfied

  4. Thomas W.

    Very efficient, work well, good quality. Will recommend him to others.

  5. Anthony A.

    I had a good experience using the Blooms app to book an electrical service. The booking process was smooth and easy. The app allows you to choose a date and time that fits your schedule. The Blooms team arrived on time, which was very important to me because I am a Grab driver and can't afford to waste time waiting. The technician was very skilled and professional. The inspection and repair cost $45, and the transport fee was $20, so the total I paid was $65. Thanks blooms team

    Response from the business

    Thank you Mr. Ang for your review. It is a challenge for local Singaporean app to compete with venture-backed foreign apps, many pouring into Singapore & the SEA region. We really appreciate that you support local. Hope we can be of help to your friends, families and neighbours too. Blooms

  6. Rach L.

    Had a very good experience using the Bloom app for aircon troubleshooting. The booking process was simple and fast. Technician Michael & Team arrived on time, explained the issue clearly, and fixed the problem professionally. Honest advice and excellent workmanship.

  7. Steven T.

    Friendly installer, very cost efficient and best for renovation.

  8. Hsien Loong W.

    Appalling customer service and completely unacceptable communication. I contacted Blooms Home Services because I urgently needed an apartment cleaned. At 12:45 pm, their customer service representative, Mona Goh, asked whether I required move-out cleaning. I replied at 1:32 pm, sent several follow-up messages and called twice. She simply stopped responding. Because Blooms failed to provide a clear answer and I was running out of time, I submitted a booking through their app at about 7:09 pm for Friday at 10:00 am. The app displayed an order number and a charge of S$140, giving every impression that my request had been recorded and was being processed. Only at 11:21 pm, almost ten hours after my reply, did Mona finally respond to say that Blooms did not provide the service and could not accept the job. It should not take nearly ten hours to answer such a basic question. Had Mona or Blooms replied promptly, I would have had enough time to engage another cleaning company. Instead, they ignored my messages and calls, left me waiting all day, and rejected the request late at night when it was extremely difficult to make alternative arrangements. Their app provides no meaningful customer support, and their WhatsApp service was practically useless. A late “sorry” does not make up for wasting a customer’s time and leaving the customer stranded at the last minute. This was an extremely frustrating and unprofessional experience. Based on how Mona Goh and Blooms handled my enquiry, I would not trust this company with any urgent or time-sensitive booking.

    Response from the business

    Hello Sir, Blooms does not have move-out clean service. The reason Customer Care Ms. Mona responded late was she fell ill, was rested for the day. Still she responded at 11+pm. As a local tech startup, bootstrapping still, we cannot afford to have 2 customer service colleagues at the moment, but we hope to find a way to have contingencies, so that customers don't need to wait for delayed response in the future. We hear you. In your Order, our reply note already informed you that your Order is not confirmed, because we do not provide move-out cleaning service. Please check. We did not receive any payment from you, rightly so, because Blooms practises 'Service first, pay later.' Blooms

  9. Cedric Chong M.

    Ref. Blms1046, technician was punctual and efficient in helping my light installation. Also showed consideration for noise as he saw that there was a baby at home. Very pleased would recommend.

    Response from the business

    Thank you Cedric for your feedback. We will convey them to tye technician who served you. Blooms

  10. Seow Hong T.

    Review on order#: blms1039 A day before the appointment, the plumber WhatsApp me and reminded me of the appointment and confirmed with me that the address given to him was correct. He was punctual today 15 July for the appointment; properly attired in Blooms’ uniform. Upon looking at each plumbing issue, he can decisively fixed it effectively while communicating and winning rapport with me. After fixing the issue, he double check to ensure the fix is lasting and correct. His working attitude was very commendable as he even checked the water riser located outside the flat for any faults. Blooms App Pte Ltd is very lucky to have this plumber onboard and I would recommend Blooms App Pte Ltd for fixing plumbing issues; with this plumber’s service.

    Response from the business

    Dear Mr. Seow Hong Tee, We greatly appreciate you took time to write this review. In Blooms, we appreciate handskilled crews, and we ate trying to attract more Singaporeans to this trade. Thank you so much for your kind words. Blooms

  11. Nor Alia Mohd N.

    This is my first time trying out Blooms App. Requested for a plumber. Great service overall. Before booking, I contacted Blooms service on WhatsApp to ensure I am booking the correct service. Got a reply within 30mins. The plumber assigned to my request also contacted me prior to confirm address and time to come. Very fast and friendly service. Will definitely be using Blooms app again! Order : Blms1032

    Response from the business

    Thank you Ms. Alia for your positive review. The plumber serving you is Mr. Pei. Indeed he is an asset to Blooms and with your encouragement, he will continue to do well for others too. Mona

  12. Sam L.

    Good job 👏 and patience work 👍 friendly young man 👨. Blms1027

    Response from the business

    Thank you Sam for your kind words. We are a Singaporean app. Thank you for the support. It means so much to us, to serve customers like yourself, who have used our services. Blooms

  13. Yeo I.

    Blms1022 Ah Lun provided exemplary, professional services. 1) 1 Jul 2026 video call cum followup on site surveyance visit and offered solutions thereafter. 2) Today, 7 Jul 2026 on site rectification on bi-fold door lock. Commendable indeed. Thank you, Ah Lun.

    Response from the business

    Thank you Ms. Ivy Yeo. Mr. Lun arrived in Singapore from Pangkor Island in Malaysia when he is 19 years old. Went through rough times, and he deserves everything he worked hard for. Blooms is rewarding all crews who put efforts into serving customers like yourself. Rest assure we treasure all our crews, and will nudge them towards a better life, with your support. Blooms

  14. Jason L.

    The team is professional and very helpful throughout the whole order. Technicians troubleshoot fast and gave constructive advice for fixing. Order id: blms1016

    Response from the business

    Thank you Jason, Your positive feedback means alot to our team. Hope you can also help your families, friends, neighbours and colleagues. Blooms

  15. Wu C.

    Very good service. Reply very fast, app booking very easy. Plumber very experenice and service on time and repair work very fast. Able to respond fast to some changes on the request. Service case blms1028

    Response from the business

    Hello Wu Chunhui, We sincerely appreciate every word you write in this review. :) We are so happy you find the booking process easy. Plumber Mr. Low will be informed of your kind words. Blooms

  16. Lynda C.

    Excellent service from Blooms Handyman. Fixed everything orderly for my house (Order No : blms1000)

    Response from the business

    Thank you Ms. Lynda, You are our 1000th booking, a milestone for us. We truly value your review, and will relay this message to the technician who served you. Hope your experience in booking our tradesman from Blooms app is a breeze. We will continue to improve to serve you, your family, friends, colleagues better. Mona Blooms App Holdings Pre Ltd

  17. Wendy A.

    My technician was efficient, very helpful and friendly. Arrived on time and texted before coming. Thank you! #blms994

    Response from the business

    Thank you Ms. Wendy for your kind review. We hope the whole booking process, work execution to having an in-order receipt/warranty are a breeze for you. Thank you for supporting a made-in-Singapore app. Blooms

  18. Aloy P.

    Order No BLMS977 Crew Lun did a good job. Charges a little high but jobs well done . Repair 2light and replace 2 light total cost $65

    Response from the business

    Thank you Mr. Aloy P. We will continue to do well. Yes, Mr. Lun is our crew leader and he sets good examples to fellow crews. Do watch out for him in the years to come. Blooms gives opportunities to anyone with capabilities and a good heart, regardless of background. Thank you for your kind review. Blooms

  19. Kelly L.

    My first time trying home cleaning services with Bloom today. Lwin the cleaning lady does it work well. Will book for my next cleaning.

    Response from the business

    Hello Ms. Kelly, We will convey your positive message to cleaner Ms. Lwin. Hope to be able to serve you more often. Blooms

  20. Exceptional experience booking through the Bloom App—fast, convenient, and well-managed. Michael & Jackson were outstanding: punctual, professional, and delivered top-quality service. A truly reliable solution for aircon servicing. Highly recommend.

  21. Jijun L.

    Order number: Blms-954 Lun did a very goo job, professional and patient, continuously worked a few hours to assemble my solid wood wardrobe. The price offered by Bloom is reasonable, high recommend for those need installation or handyman services for your furnitures bought overseas.

  22. Yu Z.

    Order number - blms957 The technician spent the rest of the time wiping my fan. The service was excellent; their uniform was clean and hygienic, and they were polite.

  23. Ervin N.

    Order: blms955 Prompt and professional plumbing service. Maintenance personnel (Mr Wee) was knowledgeable and able to provide detailed advice and troubleshooting solutions.

    Response from the business

    Thank you Mr. Ervin for your feedback. We will relay your message to the technician who served you. Do also share Blooms to your family, friends, neighbours, colleagues if they need help on home fixes or renovation. Mona

  24. KAT

    Very efficient and reliable service from start to finish. The whole process was smooth and hassle-free. Before the installation, they took the initiative to call and confirm the positioning of the furniture. After the work was completed, they also made sure everything was done neatly and properly explained. I especially appreciate that after assembling the table, they carefully protect and wrapped up the surface as well. I would highly recommend them, especially for busy people who need reliable help for furniture setup. Order number-Blms 941

    Response from the business

    Hello Katherine, Thsnk you so much for you positive feedback. We will relay the message to the technicians serving you. Quan, Vis, Ah K & SL. Blooms

  25. Order #blms931 Engaged their services to dismantle bedframe, replace light, and installed curtain hook. Very professional and efficient good services. Thumbs up!

    Response from the business

    Thank you HM for your positive feedback. Hope Blooms, a Singaporean app can assist your family, colleagues, friends and neighbours too. Blooms

  26. Cindy C.

    Good service. Order No. Blm912

    Response from the business

    Thank you for trusting our Handyman, Cindy! ✨ We’re glad everything was installed smoothly and beautifully. Blooms

  27. Taylor T.

    Out of our entire home construction experience, Wei Kang from Blooms provided us with the most exceptional service. He gave us excellent recommendations on the types of lighting we could use and truly went above and beyond to ensure our vision was brought to life. He was transparent about the pricing and clearly highlighted potential charges for certain services. Based on this experience, I will definitely turn to Blooms for any of my future home service needs. Order No.: blms915

    Response from the business

    Thank you for trusting Blooms with your home project, Taylor! This review honestly made our day 🥹 We’re so happy that our man, Wei Kang was able to serve you with the right recommendations and provide a transparent experience. Can’t wait to help with your next home upgrade too! Blooms

  28. King L.

    Excellent service! attention to details!

    Response from the business

    Thank you, King! We’re glad you appreciated our attention to detail. We always strive to provide reliable service, quality workmanship, and a smooth experience for every customer. Looking forward to serving you again! Blooms

  29. Terence H.

    Order # BLMS914 Good job done by the staff. Fair price with quality work. Thanks!

    Response from the business

    Thank you so much, Terence! We really appreciate your support and kind words. We’re glad you’re happy with our service. Happy that the CDC vouchers could be used smoothly for your payment too! Truly appreciate your support! Blooms

  30. SiewLan A.

    BLMS917 plumbing service today, price transparency, excellent service, clear explanation, happy faces. Good job. Well done. Will contact again.

    Response from the business

    Thank you Siew Lan. Your feedback really mean a lots to us. We hope to serve you again. Blooms

  31. chun chun C.

    I was very satisfied with their service. They arrived on time for repairs, and their fees were very reasonable. They fixed my curtain rod and installed the lintel for me in half an hour for $40. I would recommend them to anyone who needs repairs.

    Response from the business

    Thank you for your feedback! Your recommendation is our greatest motivation, and we will continue to maintain high-quality repair services and reasonable prices.

  32. Jacinta P.

    Xiao Lun and his team did a very good job for my electrical needs. The job was very professionally done.

    Response from the business

    Thank you Jacinta Phoon. Your feedback really mean a lots to Blooms and our team. We hope to serve you again. Blooms

  33. Rachel T.

    Good service, fast installation! Great job done! Thank you!

    Response from the business

    Thank you Rachel Tan. Your feedback really mean a lots to us. We hope to serve you again. Blooms

  34. Annie T.

    Super bad attitude facing the customer service. Call with no replies, text with no replies. Wait blindly for updates yet no updates.

    Response from the business

    Hi Annie Tan, We sincerely apologize for the lack of response and the inconvenience caused. This is not the experience we want for our customers. Please contact us so we can follow up on your case and make things right.

  35. Linda V.

    I highly recommend Blooms' carpentry service. The carpenter Gino was punctual and professional. He swiftly repaired my wardrobe door and kindly fixed 2 other minor issues that I have lived with for some time. Everything done neatly and well, and Gino bothered to explain the options and preventive measures. The Blooms app is easy to use and I was able to secure this appointment quickly. It amazes me that my wardrobe door could be fixed one day after it got damaged. So grateful to Gino and the rest of the team at Blooms!

    Response from the business

    Thank you so much for your feedback, Linda. We will convey it to our carpentry technician, Mr. Gino. Blooms

  36. MEIKI L.

    The technician Wei Kang did an excellent job today. He was very reliable and professional, and I highly recommend him. If you’re looking for someone experienced with great workmanship, you should definitely contact him. He is very skilled and pays attention to details. I’m very satisfied with the service and will definitely look for him again next time!

    Response from the business

    Thank you Meiki. Your accurate feedback really mean alot to a local startup like Blooms. We will convey the message to the technician who served you. Blooms

  37. Yik Xin C.

    The Blooms change my accounts to credit payment instead of cash payment. Please do not trust them on their promises, the customer care Mona is rude and unreasonable when communicating, tone is like she is the queen. Please be careful when using their service, at your own risk.

    Response from the business

    Hello Ms. Chong, Thank you for your feedback, but you skipped some important information. We did accept your booking in cash several times, but you cancelled those bookings hours before appointment time. In one instance, our technician is already on his way to your house. That is why we seek you to pay in credit card in your next booking. But you insisted to use cash still, in 3 next bookings. Ms. Mona, our customer care politely reminded you, Blooms can only accept your order, if you select credit card as the payment mode, and it only applies you. She followed our company protocol. We don't think it is rude of her to reject your orders. She is simply following our company's protocol. Fyi, all reply notes in your Order are retrievable, and can be verified. If what we have put out here is inaccurate, please reply. admin@blooms.sg Hope for your understanding. Blooms Management. 8777 5269

  38. Kun

    I walked past the Blooms shop and decided to try out their service for my instant water heater replacement. Although the app wasn’t the most user-friendly, but Mr Han personally contacted me and explained everything clearly, which I really appreciated. The plumber who came down to replace my instant water heater was helpful and professional. He explained to us what was going on. We also requested a last minute add on service for 2 tap change, and he handled it well. Great experience overall — thank you to both Mr Han and the plumber.

    Response from the business

    Thank you so much for your your feedback. Really appreciate your gesture, taking time to write about Mr. Han. We will convey to him.

  39. Lay Tin L.

    This is my first time engaging Blooms to help me get a cleaner to clean my kitchen cabinets. The customer service guided me on how to submit my request, the cleaning company followed up with me on the very day to clarify on the scopes, etc. The process is very straight forward and the cleaning crew arrived in time. She cleaned my cabinets both inside and outside thoroughly, and helped to place back all the items properly. I will definitely engaged them again for future cleaning. I will recommend others give it a try.

    Response from the business

    We are grateful for your feedback. Credit should go to Mr. Darryl who heads the cleaning team. Thank you so much.

  40. Stanley L.

    Totally unreliable platform to engage with ridiculous communication. The app is hopeless. When finally engaged them, they don’t call you or comms with you. Purport to be supported by Govt agencies. Gave a try and glad never got to engage them.

    Response from the business

    Hello Stanley, We hope for your understanding that we cannot serve you, because of a number of business reasons.

Something wrong on this listing? Corrections

← All handyman
75
Blooms App Holdings Pte LtdHonestfix score 75 · Ang Mo Kio
Was this page useful?