← All appliance repair
76
Honestfix
score

Yeobuild HomeStore

Yeobuild Homestore Private Limited · UEN 202016550C · since 2020

4.5 (34 Google reviews)Based in Pasir Ris

AI summary

Reviews describe a home appliance shop that sells hobs, cooker hoods, ovens and storage heaters, delivers and installs them, and repairs hobs. Of 28 written reviews, 12 say the business came quickly, 5 say the problem was fixed and 5 say they used the business again. Customers mention quick replies, installation the day after ordering online, and staff who explain how to use the new appliance. It is rated 4.5 out of 5 from 34 Google reviews, publishes a WhatsApp number and has been registered in Singapore since 2020. Message them on WhatsApp with the model you have in mind and ask for the price first.

This summary is based on all the information the Honestfix team has put together on this business, last checked 2 Oct 2026. For more on how we do it, see how Honestfix works.

Reviews

Latest 28 written reviews of 34 on Google

Summary of reviews

Fixed the problem5 of 28 reviews · 18%
Came quickly12 of 28 reviews · 43%
Price known upfront2 of 28 reviews · 7%
Would use again5 of 28 reviews · 18%
Mention a fee for the visit1 of 28 reviews · 4%

Based on the Honestfix algorithm — see how it works.

Customer reviews

28 written reviews to read

34 ratings on Google
28 reviews
  1. Brian W.

    Bought a second hand oven from Yeobuild and it was a seamless process. From picking the model, to installation and payment, the team was informative and professional. All the things I bought from them also lasted really long for second hand items. Would definitely buy again.

    Response from the business

    Thank you so much for your kind review and support Brian Wong! We’re happy to hear you had a smooth experience with our team and that the items have served you well. Looking forward to assisting you again in the future!

  2. Joyce W.

    BEWARE - gas dryer do not engage Engaged them for gas dryer servicing. Charged $98 for technician to come and check. 5 mins of on the dryer and ok no hot air. He left saying wait for update from office on part quotation. Technician said most common problem is the belt for hot air ventilation broke and need to change. They said it’ll be OEM but no stock. A week later I had to follow up. They said still waiting for stock. Given it’s a common problem, I’ll expect them to restock when low instead of waiting till none?? Next thing I know quotation of $350 for the belt? If you google or even check on carousell, it’s less than $50 for some! I called rinnai and the belt cost only $70! I didn’t engage rinnai initially as they said need 3-5 days and technician fee is $150. YeoBuild is able to send technician earlier and at $98. I felt I’m not given a choice but who pays 5 times more for OEM and still have to wait for 3-4 weeks?! I asked for partial refund of technician fee, they gave me $60 voucher and end up only applicable for above $500 item when I needed nothing. Super frustrating experience with them and I have to keep following up. I give up! Not going to waste more time for NOTHING.

    Response from the business

    Dear Joyce, Thank you for sharing your feedback. We’re truly sorry that your experience did not meet your expectations. To clarify, this review may have been placed under the wrong listing — Yeobuild Homestore is our e-commerce platform, while Yeobuild HomeRepair manages appliance repairs. For your case, our team had explained during the enquiry stage that while we can repair gas dryers, your brand does not release parts to third-party repairers. As such, parts must be sourced through local or overseas suppliers, with availability, lead time, and cost subject to each supplier’s stock and pricing.The Carousell account mentioned was also checked but appeared inactive. We understand customers’ expectations when engaging third-party repairers, which is why our team places strong emphasis on transparency — informing customers upfront about any potential restrictions before booking an appointment Our value as an independent repairer lies in our ability to extend the lifespan of appliances through OEM or universal parts, especially when brands have discontinued or declared parts obsolete. While exclusivity restrictions can sometimes result in longer waiting times or higher costs, we are expanding our supplier network to improve this. Thank you again for your feedback, which helps us improve our service and communication. Warm regards, The Yeobuild Team

  3. Excellent Services

    Response from the business

    Thank you so much for the 5-star review! Your support means the world to us, and we look forward to serving you again on your next purchase.

  4. david M.

    Good service prompt and courteous Kept me updated

    Response from the business

    Thank you for your kind feedback Mr. David! We’re glad you’re happy with our service and look forward to your next purchase.

  5. Matthew H.

    ***BUYER BEWARE! SELLER WILL GOUGE YOU FOR MORE $$$ AFTER QUOTATION*** I got in contact with YeoBuild HomeStore via their WhatsApp chat for some help to replace my water heater that had started leaking. I asked for advice on whether I should downsize my water heater, which they helped me with. I also sent them a video of where the water heater was located and asked for a quote on how much it would cost for the replacement unit + installation. They quoted me a price that I agreed with - it was $312 for the replacement heater, and $400 for installation above a false ceiling. The sales person then directed me to their website where I could place the order, which I proceeded to do. The sales person also advised that they would be able to come and install the water heater in 2 days time. However, on the day before installation, they advised that they could not obtain the replacement unit and told me to wait. A few days later, they called and said that they needed to do a pre-installation site visit, and that this would cost an extra $60 or something as a call out fee. After the site visit, they said they would tell me how much more it would cost to install! I told them that the price quoted to me was for the replacement unit and installation - , but they didn't care. They said that because of this and that, that it would cost an extra $1000+ to install the unit! Because I did not agree to the extra cost, they cancelled the sale. What is the purpose of the $400 installation fee? Now I am left without hot water until I can find someone else to supply and install the unit. Thanks for stuffing me around YeoBuild - you have WASTED MY TIME. Your service and price transparency are TERRIBLE! BUYER BEWARE.

    Response from the business

    Hi Matthew, Thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the inconvenience you experienced. As an E-commerce store, we strive to provide transparent and accurate quotations based on the information provided. However, in cases involving false ceilings or specific site conditions, a pre-installation site visit may be required to assess the full scope of work for safety and compliance. We regret that this was not communicated clearly upfront, and we’re truly sorry for the confusion and frustration it caused. We also would like to acknowledge where we could have better advised during your enquiry: 1. We did not clearly explain that the initial $400 installation quote was for straightforward, one-to-one replacements with no piping modifications, and that your specific setup would require an on-site assessment for an accurate final quote. This should have been communicated to you transparently from the very beginning. 2. We added unnecessary stress by informing you of the pre-installation visit requirement too late in the process, leaving you feeling blindsided. This was our oversight, and we deeply regret the position it put you in. While we do state on our website that modifications may require on-site quotes, we recognize that this is not a substitute for clear, proactive communication from our team. We understand that apologies cannot undo the inconvenience you’ve faced, nor can they restore the time lost. What we can offer is our commitment to do better—for you and for all our customers moving forward. We’re retraining staff to ensure all potential costs are confirmed upfront. Please be assured that a full refund is being processed for your order. Thank you for taking the time to share your feedback. It is voices like yours that help us grow and improve. If there is any way we can assist you further, please don’t hesitate to reach out. Warm Regards, YeoBuild Team

  6. Jelica G.

    Reliable. Customer service was great as well. Hob and hood was working well.

    Response from the business

    Thanks for the kind words Jelica Grace! Glad to hear you're happy with the products and our service! Looking forward on your next purchase soon.

  7. Shahril Boo W.

    Haven't been use. Look good so far. Thank you.

  8. Nurl A.

    Prompt delivery and easy to use.. Reliable and worth the prices.

  9. Sam T.

    It was my first time engaging Yeobuild's services when our old hob was faulty. Zac was assigned to my service request. Overall, it was a good experience for me by having Zac. I find him very meticulous, knowledgeable and experienced. He checked thoroughly, diagnosed accurately and repaired the hob successfully. Thanks also to Lex and Rose who attended to my calls and helped to answer the many queries that I had concerning cost, warranty, etc.

  10. Michael K.

    My existing storage heater was leaking water after many years of usage. It was overall a very good experience from purchasing a new one and installing.

    Response from the business

    Thank you for your kind review! We're so glad to hear that you had a positive experience with both the purchase and installation of your new storage heater. It's great to know that everything went smoothly after your old one started leaking. If you ever need any further assistance or have questions in the future, don't hesitate to reach out. Thanks again for choosing us!

  11. Afad P.

    Customer service was great. Fast response. Enquired them for what is best for usage before purchasing from their website.Installation was done the next day after purchasing from their website. After installation, the guy ( Mr Song ) explain everything to me, teach me how to maintain and use the stove. Very helpful and fast. Thank you and will return again to them if needed. Recommended for everyone.

  12. Daric C.

    Excellent shopping experience! Ordered Elba Hob and received it within days. The product is exactly as described, and the quality is superb. The website was easy to navigate, and the checkout process was seamless. Highly recommend for their prompt shipping and exceptional customer service. Will definitely shop here again!

  13. Joanne Chan [.

    Fast response! Good customer service! Will purchase items from them again if i need anything!

  14. Dyn

    Speedy reply and delivered goods on time . Well recommended to purchase goods from them. Well experience and hassle free for discussion. Thank you.

  15. Zainudin Atan (.

    Well response and being helpful. Well done.... Your teammates Always make costumer happy all fast to soft the problem. First class ⭐⭐⭐

  16. Hillview R.

    customer service No 1 , keep it up!

  17. Bee Kwee T.

    the opening hours in the website has not been updated. When i rushed down on Saturday, 4May, i reached at 1.15pm, the Malaysian staff, avyoung chap was insistent that the shop closes at 1pm & refused to help me. My kitchen stove is faulty & needs replacement urgently, but he was very haughty to help. Furthermore, he told me to go ahead & complain to Consumers association n his boss

    Response from the business

    Dear Bee Kwee, We appreciate the time you took to provide feedback. However, we must address certain inaccuracies stated in your review. Firstly, our website and google my business operating hours are fully updated - Our opening hours are Monday to Friday only. Secondly, we do not have any malaysian staff seated in our office. Thirdly, we do not have a physical showroom for viewing as we are an online e-commerce platform. Fourthly, contrary to the mention in your review, there are no staff members present at our office on Saturdays. We are uncertain about the specifics of your interaction or which establishment you have visited, but we kindly request you reassess your review. Accurate information is crucial as it impacts public perception significantly. Warm regards, Yeobuild Homestore Team

  18. Matthew L.

    Bought my fridge and washer from them. The staff provided fantastic service and follow-up.

  19. Hannah lyn M.

    Their customer service is excellent; they answer any questions I have about the product before I buy it. I didn't encounter any problems when purchasing the product to installation. It save so much of my time. thank you so much!!

    Response from the business

    Thank you for taking the time to share your experience with us! We're thrilled to hear that you found our customer service excellent and that the process, from product inquiry to installation, was smooth and time-saving for you. Your satisfaction is our top priority, and we look forward to serving you again in the future.

  20. Ariffin S.

    Fantastic service and communication between Yeobuild HomeStore and us.

    Response from the business

    Thank you so much for your magnificent review! We're thrilled to hear that you had a fantastic experience with our service and communication at Yeobuild HomeStore. Providing excellent customer service and maintaining effective communication channels are top priorities for us. We're dedicated to ensuring a seamless and enjoyable experience for all our valued customers. If there's anything else we can assist you with in the future, please don't hesitate to reach out. We look forward to serving you again soon! 🥰

  21. TaEsAkE

    Fast and smooth installation after my online purchase. Highly recommended!

    Response from the business

    Thank you so much for your 5-star review! We are thrilled to hear that you had a great experience at our appliance store. Your satisfaction is our top priority, and we are glad that we were able to meet your needs. We hope to see you again in the future. Thank you for choosing our store for your appliance needs.

  22. Md sufi S.

    Customer service is great and help me with question regarding product before buying and product have no issue when installing and work as intended.

    Response from the business

    Thank you for your rating! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our staff. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

  23. Law C.

    Chong provided top notch service on changing our new stove. Give advise on how to maintain it and what to avoid.

    Response from the business

    Thank you for your rating! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our staff especially Chong. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

  24. Chan Weng Hoe M.

    Good Service and Fast Delivery

    Response from the business

    Thank you for your rating! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our staff. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

  25. Juliana H.

    Smooth transaction.i was able to choose the items easily.processing and delivery was very prompt and fast.staff and delivery team was excellent.recommended seller

    Response from the business

    Thank you for your rating! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our staff. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

  26. Viven G.

    Inquired and placed order request on 28 Dec, same day i was called and informed of scheduled delivery for the next day. Very quick and efficient service. Item intact, thank you seller 👍🏻

    Response from the business

    Thank you for your rating! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our technicians and staff. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

  27. Jasveen K.

    Had purchased a cooker hood and hob, and was very impressed with the company. Friendly, accommadating staff, who were patient to queries and helpfully advised on a suitable cooker and hood based on my usage. Technicians Wong and Kent were extremely professional and courteous. Work was performed very quickly and they cleaned up in the areas they worked in. Prices are reasonable and service is top notch. I would highly recommend to others. Thank You.

    Response from the business

    Thank you for your kind words, Jasveen Kaur! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our technicians and staff. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

  28. Poon Wee L.

    Very professional in explaining my cooker hood problem. It's beyond repair, but the tech explain very carefully the cost involved and recommendation. Very fast in arranging a new cooker hood and install within a week. Excellent service and friendly, highly recommended.

    Response from the business

    Thank you for the 5-star! We appreciate you taking the time out to share your experience with us. We will make sure this feedback will reach our staff. We look forward to serving you again in the future! Kindly share your experience here with your friends. Thanks and have a great day!

Something wrong on this listing? Corrections

← All appliance repair
76
Yeobuild HomeStoreHonestfix score 76 · Pasir Ris
Was this page useful?