We use Google Analytics to see which pages help. It sets cookies unless you decline. You can change your mind any time from the footer. Privacy policy
Can we use Google Analytics to see which pages help? It sets cookies only if you say yes. You can change your mind any time from the footer. Privacy policy
Reviews describe repairs to gas stoves, ovens, washing machines and digital locks, with technicians Zac and Royston named for friendly, patient work. Of 39 written reviews, 12 say the problem was fixed, 7 say the business came quickly and 5 say they used the business again. Customers say the technicians explain the fault clearly and arrive on time, and the company offers live tracking of the technician's arrival. It publishes a WhatsApp number and has been registered as a business in Singapore since 2015. Send a photo of the appliance and its model number to get started.
This summary is based on all the information the Honestfix team has put together on this business, last checked 2 Oct 2026. For more on how we do it, see how Honestfix works.
5 ⭐ for coming on time to fix my gas stove ignition issue and friendly technician Zac to promptly fixed everything.
My gas stove gas spark igniter for all 3 burner stop working and technician Zac helped to fixed it.
Fixwerks even has live tracking so you can see the whereabouts of your technician coming. 👍🏻
Recommending Fixwerks for any gas stove repair !!!
Response from the business
Thank you for the 5⭐ review, Mr. Leong! We’re glad Mr. Zac was able to promptly fix your gas stove ignition issue. We’ll be sure to pass your kind words to him 😊 Thank you for recommending Fixwerks — we truly appreciate your support!
5.0Shao Yong P.
Engage fixwerks for my washing machine repair. Technician came down on time for the appointment and was able to identify defective motor causing this. Came down the next day to replace it and no more issues :)
Response from the business
Thank you for sharing your experience! Appreciate your support, and we’re happy to be of service anytime.
5.0Samuel C.
Outstanding experience with FixWerks! The service was fast, professional, and done right the first time. The handyman was courteous, explained everything clearly, and left the work area clean. It’s hard to find dependable service like this these days—FixWerks absolutely delivers. Will definitely use them again.
Response from the business
Thank you for the fantastic review Mr. Chua! We’re delighted to hear you had an outstanding experience with us. We truly appreciate your trust and look forward to serving you again!
5.0Damien S.
Ever since I’ve used their services, Fixwerks is my go to for any repair issues / services !! Really impressed with their professionalism and service!
Response from the business
Thank you for your wonderful feedback! We’re honored to be your go-to for repair services. It means a lot to hear that you’re impressed with our professionalism and service—we truly appreciate your continued support!
5.0Ricky L.
Thanks Gary and his team for their work on my oven! They were surgical and professional with their services - they will advice the most cost effective way in resolving your issue(s). kudos
Response from the business
Thank you for your kind review! We’re glad to hear that our team provided you with professional and efficient service,. We truly appreciate your support—kudos back to you!
1.0Yan Wei C.
I strongly advise avoiding this company. My experience with the owner Gary is terrible.
Response from the business
Thank you for your feedback.
We have reviewed our records and can confirm that you are not a customer of our company and have never engaged our services.
Our records show that this account is linked to a previous job interview application which was unsuccessful, and not a service engagement. As such, this review does not reflect a genuine customer experience.
This review has been reported to Google for investigation under their spam and fake content policy.
1.0Kooky P.
Advised by Hafele to pay them (we weren’t informed it’s not Hafele, just given a QR with fine print). We successfully Cancelled the request but Nobody answer when we called for refund, then now when we WhatsApp they just don’t take residential orders. Scammy. $250 paid to them via Hafele who is circulating their QR code without written context.
Response from the business
Hi Kiku C,
Thank you for your feedback. Your review contains several factually incorrect statements that may mislead other users and misrepresent our business relationship with Häfele Singapore. We are clarifying these points for accuracy:
1. Incorrect Claim: “We weren’t informed it’s not Hafele… scammy.”
This claim is false. Fixwerks is the official, legally authorised after-sales partner powering HäfeleCare.
We manage Häfele’s emergency and out-of-warranty service workflow under formal consent from Häfele Singapore.
The QR code provided is an official Häfele channel, not a third-party or unauthorised payment method.
2. Incorrect Claim: Payment was taken without support / refusal of service
Your service request was cancelled successfully, and your refund was processed the next working day immediately.
You have already confirmed receiving the refund. No payment was retained.
3. Incorrect Claim: Fixwerks “doesn’t take residential orders”
This statement is taken out of context.
Fixwerks’ general repair division does not accept unrelated residential jobs.Your case falls under HäfeleCare, which is supported and was being handled. The misunderstanding came from mixing up two separate service teams.
4. Incorrect Suggestion of Fraud (“scammy”)
This is a serious and inaccurate accusation.
All interaction, payment, and processing were conducted through authorised Häfele channels. The accusation of scam-like behaviour is unfounded and contradicts the documented service and refund records.
5. Reason for Requesting Review Adjustment
Because the review contains incorrect factual claims that imply fraudulent behaviour — claims that can harm the reputation of both Fixwerks and Häfele — we are formally noting that the content appears to violate Google’s policies on:
Misrepresentation of a business or service
Defamatory statements presented as fact
False allegations that can damage a business’s reputation
We respectfully request that this review be reconsidered under Google’s content guidelines, as it does not accurately reflect the documented facts of the case.
If you require any further assistance with your Häfele lock, the authorised HäfeleCare team remains fully available to support you.
Regards,
Fixwerks Team
1.0sgNo.1eCommerce W.
I asked them 2 to 3 times, ASSUMING T1 Miele dryer PCB need to replace, they keep repeating have to come down to inspect first ! So I paid them $60. True enough the PCB. They quoted me about $2600+ and labour another $400+, plus GST about $3300. LOL. I rejected. Later I called Miele themelsves, they charged me only $850 for PCB and labour about $140. What the hell kind of SUPER HIGH mark up crap!!!? NEVER EVER EVER EVER AGAIN !
Update: I contacted FixWerks but YeoBuild turned up, so either both are same boss, or they sub out. When companies sub out, usually there is middle man mark up involved.
Response from the business
Dear sgNo.1eCommerce WkShop,
Thank you for sharing your feedback. We take customer satisfaction very seriously, but upon checking our records, we are unable to trace the job you had mentioned under your name or details. Additionally, our company primarily focus on corporate repairs for offices and retail, we do not repair for residential households.
We’d love to clarify any misunderstandings. Please reach out to us at hotline or send us an email at enquiries@fixwerks.com so we can discuss this further.
Best regards,
Fixwerks Pte Ltd
5.0John Lenard M.
Initially, we were hesitant to engage with Fixwerks due to some bad reviews we'd seen. But we still try coz they gave us a good deal on our monthly maintenance, to our pleasant surprise, their service is really great and their staffs are really friendly! Our workplace encountered constant electrical and handyman problems. Since partnering with Fixwerks three months ago, these issues have been a thing of the past. Our work environment is now more efficient and comfortable. We're so glad we decided to work with Fixwerks!
Response from the business
Thank you so much for sharing your experience with us Mr. Medina! We're thrilled to hear that you've had a positive turnaround after partnering with Fixwerks. We understand that first impressions matter, and we're glad we could exceed your expectations. It's great to know that our team was able to resolve your workplace issues, and that your environment is now more efficient and comfortable. We truly appreciate your trust and look forward to continuing to support you with any future needs!
2.0nur M.
In 2021, I engaged Fixwerks to replace my parents' house toilet bowls. I recently found out from my parents that the plumber or installer did not discard the old toilet bowls to level 1 rubbish chute. Do you know where the old toilet bowls has been discarded? It was inside the dry riser outside my parents" house! Unprofessional and lazy installer/plumber! Thankfully the town council cleaner found out & informed my parents and he also helped to discard it for free. I will never engage Fixwerks again.
Update: Nope, I am just a consumer and I don't have time or money to help other businesses. I'm upset that I only found out today after two years that they had replacement of toilet bowls and cistern pumps. I have your invoice in my email too. Nonetheless, the town council helped my elderly parents to discard it.
Response from the business
Hi Nur, thank you for your review. Though Fixwerks has never offered services to replace toilet bowl for residential home.
You might want to check your invoice properly as posting untrue information is violating google’s policies.
We have done some investigation and should you be affiliated to a competitor business, we hope that you adhere to the business principles in having a fair competition within the market.
1.0Jose L.
We try to find out an estimated cost of topping up our wine chillers, instead I got the worst receptionist telling me she needs to have precise refrigerants for giving a quote. She simply refused to give a quote and tell you go somewhere else. It is amazing such person exists in service industry.
Response from the business
Dear Jose,
We appreciate your valuable feedback. In order for us to estimate the cost of topping up the gas in your wine chiller, it is necessary for us to know the specific type of refrigerant being used. Additionally, understanding the technical details of the compressor will help us determine the scope of work required.
While we would like to provide an estimate, it is important for us to gather more information from our customers to ensure an accurate quotation. This is due to the fact that different types of gases necessitate varying degrees of work. For example, if your wine chiller uses R600A gas, which is flammable, we would need to bring it back to our workshop for any gas-related work. On the other hand, if R134A gas is used, we can perform the service on-site. Furthermore, the presence of a valve on the compressor will also impact the pricing.
We kindly request your understanding that not all repairs can be quoted verbally, as many of them require a technician to be on-site for inspection and assessment. If you are uncomfortable with this procedure, we recommend reaching out to the manufacturer directly, as they will have precise specifications of the compressors and may be able to provide the estimates you require.
Thank you and have a great day ahead.
Regards,
Fixwerks Team
5.0Kevin K.
Zac came to repair my digital lock which had been having issues over the year. Was very polite, punctual, efficient and knowledgeable. Very happy with his service.
2.0SEOW EE K.
The hotline said Sat operating hours is up to 12.30 pm , I just called now at 11.42 am n they said closed for the day 😭😭😭
Response from the business
Hi EE Koh ,
My sincere apologies on this. We have revised our opening hours since the beginning of this year to Monday - Friday between 9 - 5pm. Let me check with the IT team on this and we will update it accordingly. Thank you so much for your feedback!
Regards,
Fixwerks team
1.0
[Not trust-worthy and not recommended] incompetent technician+wrong model+wrong diagnosis
Called in for hood repair, technician did site survey and inform us replacement is needed, we waited for one wk+ for installation.
They’ve requested for 50% deposit. Technician is incompetent, new unit installation took much longer than expected and in the end it turns out the model is wrong ! customer service mention the model number has been mentioned in the quotation, (FYI they never told me it will be a different model vs our existing one) if we don’t want the unit, deposit will be forfeited. The wrong model is not safe for our house and we have asked to terminate their service. Such a waste of time and money.
Customer service was nice initially, when we highlight wrong model issue, they have really bad attitude as they want to make it clear that deposit is not refundable. I’m ok with forfeiting the deposit, but their attitude and process really need to improve.
To add on, later on we’ve engaged another company to repair our hood. It turns out replacement is not necessary and the motor is not faulty, the faulty part was wrongly diagnosed by Fixwerks’s technician.
Really absurd experience with this company.
Just be extra careful if you choose this company, as obviously you need to check everything they do before you commit, and they might give wrong diagnosis.
Response from the business
Hi Mr Bai,
Thank you for your feedback. We have traced the records and would like to clarify that your claims are incorrect. Do allow us to explain again on this social media platform.
Firstly, it is not a wrong model purchased. Your existing hood is an old model and there is no exact replica of the cooker hood. Yours is a telescopic hood, of which we re-quoted a similar hood that is from the same brand as your existing hood which can fit your cabinet. It is the latest model. Telescopic hood requires a professional to assess the sizing in order to ensure that it can fit into the cabinet space. On top of that ,all our quotations do come with the brand and model number. We did mention to you over the call that the quotation with the model and brand for the hood replacement has been sent to your email, should you have further queries you could give us a call back.You had then call back the next day to inform that the deposit has been made. There was no further enquiry pertaining to the quotation. Hence we proceeded for the purchase.
Secondly, kindly note that we had installed the hood in good condition but you had rejected the product after installation. Kindly note that we are not the supplier and the good purchased cannot be resold to another customer after installation or use. It wouldn't be fair to other customer. Hence there is always a deposit collected upfront for us incase of such default payment from customers.
Lastly, it is a baseless and large accusation to say that the model we installed is unsafe. This is a hood that is compatible to your cabinet and definitely safe for use. We hope that you see this matter objectively before posting false statements online.
We understand the need to put customer's priority at first regardless, but not all request can be adhered to. As much as we would like to adhere to all our customers request, kindly note that we do have our limitations. Unit purchases cannot be refunded nor exchange as we have already purchased it from our supplier. It wouldn't be fair for us to absorb the cost because the customer decided to change their mind after the purchase.
We will be glad though to do a complimentary reinstallation for you should you decide to go ahead with this model again.
Once again, we will be giving you a call tomorrow to follow up again on your decision. We look forward to speaking to you tomorrow.
Regards,
Fixwerks Team
1.0vemulapalli S.
After fixing the washing machine includes 6 months warranty, the pipe inlet T-joint started water leaking. I have reached them on call 4-5 times, every time the response it we will check and get back to me but no one call back us. End up, no one called back for 3 days. I have to spend another $100 with other service company to fix the issue.
Very bad customer service.
Response from the business
Hi Srinivas,
Thank you for your feedback. Firstly, let me sincerely apologise on not meeting your expectations. We have check on your records and noticed that you did call on the 30th and we did promptly revert asking for a photo so that we are able to get technical advise from our technician. On the 31st you had reverted with the photo and we were in the midst of waiting for the assigned technician to revert back on the status before giving you a call the next day for an update.
We do seek your understanding that the technicians have a full schedule and will only report back to office the end of day. Having that said, the team should have informed you on the time line that it will take up to 1 working day for us to revert back on technicals.
Taking this feedback, we will retrain our operations team to be mindful when such issues arise as we understand the urgent need for an answer. Prompt reply is necessary. Once again, thank you for your feedback and have a pleasant day ahead.
5.0Donna E.
Good Service
1.0Lieve P.
The engineer is brilliant. The company on the other hand is dreadful. They are happy taking a deposit. Once you do, it’s almost as if they are not invested in finishing the repairs. I had to chase several times to set up the final repair appointment. As a company, you charge extortionate prices - I would expect a much better customer service.
I will not use your services again which is a shame because your engineer is outstanding.
Response from the business
Hi Lieve,
Our sincere apologies on the unsatisfactory service. We had traced the records and noticed that the operations team had missed out on informing the lead time for the part purchase for your repair. We had worked on the procurement of the part immediately on the next day but we should have informed you on the same to let you know on the lead time required for the repair visit. Our sincere apologies on the matter.
We will work closer with the operations team to close up this gap and appreciate your feedback so that we can manage this with the operations team.
Once again, thank you for your feedback and have a pleasant day ahead.
Regards,
Fixwerks Team
5.0Pari G.
Very good service rendered by Jackson .
Give you 5 star ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️
Keep the good work .
Very friendly and very good person .
The best technician 👨🔧
Will recommend you to my friends, family and colleagues. 😀
Response from the business
Hi Ms Goodarzi,
Thank you for your kind words. We will extend your compliments to the mentioned service technician as well. We will continue to strive hard to serve our customers at our upmost ability.
Have a great day ahead!
Regards,
Fixwerks Team
5.0Chiam X.
Pretty satisfied with the repair work rendered by Royston on our home stove. He was very patient in explaining to us what went wrong and how to perform simple troubleshooting in the future! Good work!
Response from the business
Hi Chiam Xinen,
Thank you and you are very most welcome. We will extend your compliments to the mentioned service technician as well. We will continue to strive hard to serve our customers at our upmost ability.
Have a great day ahead!
Regards,
Fixwerks Team
2.0Kevin
EXORBITANT PRICES!
I wished I had read these fairly accurate one-star reviews before engaging Fixwerks’ services.
While the service staff and engineer were friendly and responsive, they have to seriously relook at their pricing mechanism.
I was charged $190 for a simple circuitry fix to the heating themostat for the drying function of my washing machine. No parts replacement required, plus the entire process took about 20mins within my home. This was also not an urgent request. Was also told this payment may be used to offset a future part replacement but what are the odds?
It’s a pity as the engineer was good. But unfortunately prices are exorbitant.
If you still decide to engage them, do also be mentally prepared to fork out $50 for a basic check even though the machine does not need to be transported back to their workshop (this supposedly offsets the final repair cost but it doesn’t lessen the blow of the high cost in any way - I still had to pay $190).
Just putting this out here to warn other prospective customers. I, for one, will not be engaging their services again in future.
Response from the business
Hi Kevin,
Thank you for your feedback. My apologies that you feel that the pricing is steep for the repair.
As we had mentioned over the phone, $50/- was only for the call out charge to check and diagnose what is the issue and the repair required to resolve your appliance issue. Depending on the issue of the appliance, not all repair will required workshop repair. In fact we strongly advocate repair onsite rather than transporting back to workshop to reduce lead time. On the spot repair is something we strongly advocate our engineers to do as it resolves customers' issue at first hand.
We thank you for your compliments and trust in our technician skill. It is something we take huge pride in as we are constantly training our technical team so that they are able to diagnose accurately and resolve customers' issues at hand swiftly.
We believe that only with proper training and right focus on improving the skill set of our technical team will reduce the time spent per appliance and the need to replace a part or bring back to the workshop. Hence our repair prices are not pegged to the time spent on an appliance as an inexperience engineer can take days or weeks to try to repair an appliance without success but a well trained engineer can diagnose accurately and have it repaired in a short amount of time.
Having that said, we do hear and understand the concerns of our pricing. We will feedback to the management on this as well.
Once again, thank you for your feedback and stay safe!
Regards,
Fixwerks Team
1.0Ian L.
Fixwerks took my kitchen cabinet door back to their office to source for a hinge. Later they informed me that they did not take my cabinet door. I am now missing a kitchen cabinet door. Was also charged $50 to assess the repair.
Dishonest and unreliable!
Response from the business
Hi Ian ,
Thank you for your feedback. I have traced your records and this job was done in April. You had then called back much later in Mid November requesting for the door. We had check and found that we did not take your door for hinge sourcing. We do not bring back customer carpentry for sourcing, but our SOP is to only remove the required hinge to source for parts if necessary. Should there be any items taken from our customer, it will be listed in our service report and checked into our system. We will always return the item that we had took back from our customers when the case has been closed.
We have look thorough the database and confirmed that no door has been taken. At the same time, we had also ran through the technical team and checked with the assigned technician on the same.
We are a small company running an honest and legitimate business. It will be largely unfair to pass this baseless accusations on us.
You did mention that you do have camera footage to cite this claim but we have yet to hear from you. We would appreciate if you could kindly revise this untrue statement about us taking back your door should you not be able to provide evidence to cite this false claim.
Regards,
Fixwerks Team
4.0Dora T.
Had excellent service from Fixwerk. When I emailed them, they replied within a day. They were able to send their engineer Royston on my preferred day. When Royston arrived, he took less than 1 hour to diagnose, explain the problem and repair my oven. For 5 years warranty, the cost came to $490. It's a bit ex but at least I'll have peace of mind for 5 years.
Response from the business
Thank you for the Review Ms. Dora. Hope to continue being your repair service of choice should you need one again.
5.0H2 (.
Ash is very patient and thorough with his work. His explanation is clear and easy to understand. I must say he is dedicated with his job. He is highly recommended. Thank you, Ash.
Response from the business
Hi there!
Thank you so much for your kind words. We will be sure to relay this to the service technician - Ash.
We wish you a pleasant day ahead !
Regards
Fixwerks Team
1.0Elliot L.
It's a scam. They seem to be set on coming knowing they wont be able to fix my dishwasher; even the outsourced technician called me and said they can't fix it eventhough they've scheduled to come down. But after that call, the main office called again saying they re still coming. In the end they came, told me it's a motherboard (from a one yr old machine), charged me the fee for coming down to check first ($50), told me they will email me their recommendation, and sourced for parts. Lo and behold, they emailed almost a week later with a recommendation on which new dishwasher they can buy, from them. Scam all over.
Response from the business
Hi Elliot,
Firstly, my apologies on the unsatisfactory service provided. But kindly let me clarify some of the details that you had mention that is incorrect.
Firstly, we do not have any outsource technician. All of our technicians are on our payroll and they are all hired and trained internally. I have checked the call recordings as well, there are no conversations citing with the technician that we can’t do the repair. I’m not sure if it’s another company that had called you.
Do note that we are running a honest and legitimate business here . Should we know for the slightest that we are not able to repair, we would have informed the customer upfront before heading down.
In your instance , since we do not have access to Xiaomi original parts, we are unable to repair should universal is not compatible for the repair. I have checked the call recordings. This has been specially mentioned to you over the phone before we head down for the assessment. You had duly agreed on this before we head down for the assessment. We had even mentioned that should a repair not be viable due to universal parts incompatibility, we will send a replacement recommendation.
To write in a review on Google citing that we are a scam is really an unfair and false accusation against us as we have been very transparent right from the start. We had even asked if you would want to reconsider fixing an appointment as we do not have the original parts. You still agreed to proceed with the appointment.
As much as we would love to be able to repair all faulty appliances , there are limitations for spare parts, condition of appliance etc. Having that said, we train our customer service team very strictly to be transparent and to inform customers at first instance should we be sure that we have no access to the spare parts of the specific brands.
I hope the above explanation suffice to your misunderstanding. Thank you and have a great day ahead.
Regards
Fixwerks Team
1.0Silvia T.
Overpriced, arrange a technician for my LG washing machine door lock broken. Wasted transport fee..the company charge me $250 just to fix a door lock. LG came & only charge me $120 include transport.
Response from the business
Hi Silvia,
My apologies for the mismatch in price expectation. For certain repairs that may require original parts compared to universal parts, our pricing may be higher than the manufacturers due to the need to purchase the part price from them directly.
As much as we would like to extend a low cost repair to all our customers, we are sometimes limited by the original part price. Generally our labour price starts from $80/- and it depends on the work required.
We will bring this up to the management team for their review and thank you for your feedback on the matter. Thank you and have a pleasant day ahead.
Regards,
Fixwerks Team
1.0Dave H.
Shocked!
Tumble dryer hinge sheared off. Could not source my own $10 replacement part as it was out of stock at suppliers. Reluctant to pay someone to do a basic repair job but as I couldn't source a part had little choice. Contacted Fixwerks who I thought would have either a stock of parts or the network to source it and then come out and in 2mins screw in the new part.
First annoyance: Despite providing photos, the machine and part references Fixwerks insisted on a $50 fee to come to my house to diagnose the issue. Diagnosis: Broken hinge (no ****, Sherlock!)
Second annoyance: The next day received a quote to solve the issue. Remember it is a $10 part and a 2min screw in fix. Quote: $250 [Fall of chair].
Fixwerks, your communication is excellent, but your pricing is beyond extortion. $50 down the drain. Keep your part.
Response from the business
Hi Dave,
My sincere apologies for the unsatisfactory service you have with us. I have traced your job case and found that the price quoted is based on our standard labor and parts price.
The part itself is not priced at $10/-. I'm not sure where you had manage to source for this part or whether it is a genuine part but the cost of the part is much more expensive than the $10/- and hence the pricing of our quotation.
As to the need for the onsite assessment, it is a standard procedure as many times it could be more than just 1 part broken, or we could use universal part to repair and a replacement is not required. Hence we are unable to purchase the part prior to the first appointment since we cannot quote without confirming on the type of repair required and the actual part required. As much as we would like to have every repair done on first trip, we are not able to keep stock of every model every part in the market.
Generally our labor charges starts from $80/- depending on the works required. Unfortunately for hinge replacement it is not a 2min screw in fix, there is still some skillset , effort and time required in order to complete the repair successfully.
Having that said, we apologise that we could not meet your price expectations. We will have our operations team to give you a call to follow up on the matter.
Once again, we thank you for your feedback and will bring this up to our management team for review.
Regards,
Fixwerks Team
1.0Faisal B.
A waste of time. Called them up about replacement of water heater. Informed them that it is an old water heater and leaking... i prefer to replace them... Fixwerks insisted on sending someone to assess first for $50 transportation fee with possibility to repair.. Requested if they can bring in a spare water heater to replace immediately...No they do not do that...technician came down... and said it is beyond repair. it will take them another day to send a quote and at least 2-3 days then to arrange installation.... i gave up on them. Paid $50 to confirmed what i had mentioned in my call.
Response from the business
Hi Faisal,
My apologies that you are unsatisfied with our service. Unfortunately, our standard procedure is to have a technician head down to assess before we are able to provide a repair/ replacement quotation. Many a times it can still be repaired and as for replacements measurements will have to be taken to confirm on the sizing or any restrictions on the piping is to be taken into account before quotation. Since we are not a retail company, we are unable to bring down a spare water heater as we do not keep stock. These have all been communicated upfront over the phone before appointment scheduling.
For instant replacements, perhaps it might be better to reach out for a retail company or distributor who will be able to provide a replacement service for you upon purchase of the product.
Based on the job sheet, it was found that there was internal corrosion and hence a repair is not possible. Therefore we propose for a replacement in which the standard quote generation lead time is between 2-3 days.
As mentioned in the initial call, the $50/- call out charge can be waived if you decide to take up the quotation with us. Should you have an urgent request to have the quotation done up earlier, you can give us a call to inform our operations team and they will try their best to prioritise your case to push for a shorter lead time.
We will have our operations team to give you a call to follow up on this job that was attended yesterday. Do let us know if you would still like us to send you the official quotation for our replacement unit as per discussion on the phone should it be a beyond repair situation.
Regards,
Fixwerks Team
5.0ELAINE M.
Dao, was the technician who attended to repair the cooker hood.
He was punctual, organised, well mannered and knew exactly what was required.
I would recommend Fixwerks without hesitation.
Thank you Dao.
5.0Vasu S.
Very good service
5.0
Firstly the service was excellent and professional by well trained staff. Furthermore i made an accidental excess payment of 3K S$ which was refunded within a day with superb courtesy.
1.0Aik L.
Sent a junior technician who didnt know what he was doing with the washing machine and had to call back for help. Same problem recurred again apparently outside of 6mth warranty period even though website said 1 year. Wanted to charge more money for additional visit, be careful of such unprofessional and shoddy service.
Response from the business
Hi Mr Lim,
Thank you for your review. My apologies that the washer repair didn't last as long as the repair that we have done for your cooker hood in last June. As mentioned over the phone and email pertaining to your washer case, we have explained your case thoroughly.
Our website clearly states warranty terms are up to a year, depending on what repair it was we will advise on the warranty period before any commencement of repair. On top of that, your quotation and invoice has all indicated that the repair of your washer requires a part and it comes with a 6 months warranty. You had agreed to the repair and acknowledge in both quotation and invoice upon job completion.
Having that said, we generally even extend our warranty terms to up to a month even if it has lapsed, but yours has lapsed for over 3 months. We apologise that we are unable to extend our warranty further.
As we have mentioned, we can send a technician down to check to find out what the issue is and if found that it is a separate issue, we will unfortunately have to charge the standard call out charge / repair charges accordingly.
My apologies that we are unable to meet your expectation of a complimentary service after a 3 months lapse of warranty period for your washer.
We thank you for your feedback and apologise on the matter.
Regards,
Fixwerks Team
5.0Cynthia H.
Urgent require to get a quick fix on my washing machine. To my surprise, Fixwerks is fast to respond on the rescue. Technician Zhen Wei was friendly, patient & efficient to resolve my problem. He is very knowledgeable & clearly explain to me the issue to ease my worry. One stop service. Zhen Wei is able to hand over my issue his team without me to explain who promptly follow up with me within 1 day. High 5 & thank you.
5.0Erlinda B.
We are very satisfied with Mr Royston service
Thumbs up!
5.0Muji M.
Glad to have found Fixwerkz. Jeanny was excellent taking my initial call and left impression that Fixwerkz was serious, professional and competent. Within 3 hours, Sui Quek, in-house technician showed up, assessed problem and was very helpful. Customer care and delight goes long ways... Well done guys... Robert Yap @ East Coast
5.0Eileen S.
Fixwerks is professional, respond fast and technician Royston was helpful in changing our stove and tested it. He did the extra mile getting the battery and adjusted the hose for the new stove. Nice work !
5.0V G.
Technician Mr Royston came to repair my stove today. There was a burner issue and he patiently and clearly explained what the problem was. He was very thorough with the repair and the burner is now working again. Thank you for the professional, punctual and thorough service.
1.0Culinascience
Contacted your company beforehand and had thorough discussions with your office staff (Chloe and Jolene), about my concerns and the scope of the work involved. They were very rigorous in their explanations and hence I decided to proceed. I was intending to mount a set of Ikea Kungsfors shelvings. There are vertical railings to be mounted first followed by the horizontal shelves.
What I encountered on the installation day was totally different. The serviceman (Ah Dao) who came was completely clueless and made suggestions that would have compromised the installation (by mounting the shelves before the railings). He was entirely clueless about how to mount and the job of giving the instructions was falling unto me. On this basis, I called to question the quotation of $120 which he just dished out at the start entirely even before he had a clear idea of how to install the whole system.
The serviceman also said that all the information which he received prior to coming down was just PICTURES of the Ikea Kungsfors articles. I had sent to the office staff all the proper links of the articles involved. From the links, you can get the assembly instructions. All this preparation beforehand to ensure that the job can be smoothly done. Yet no due diligence was done by your end to ensure familiarity with the items to be mounted.
Your quotation of $120 is unjustified entirely and I will never be engaging your services again. During my call with the office staff (believe the name was Lisa) they were totally not even open to negotiating the fee when I questioned the $120. My reasons were (1) serviceman has no idea how to install, and I would have to entirely be instructing and working with him to complete the mounting (2) his quotation of $120 was dished out even without a proper idea of how the mounting is to be done. Please don't take advantage of a customer based on sunk cost mentality just because you think that you can charge a $50.
Better I just incur $50 than have 6 screw holes turn into 12 screw holes on my wall with the mounting points all changed to other spots, the racking forced to be in another place that I didn't want. My Landlord won't be happy with that as well.
In hindsight, the $50 is also not even justified because you didn't even do your proper due dilligence despite all the information provided from me and your PROMISE to assess the provided links of the Ikea assembly instructions to ensure your men who came down would be familiar with the system for mounting.
Response from the business
Hi CS ,
First and foremost, we would like to apologise that you were dissatisfied with our service. We have trace the conversations you had with our customer service team and found that they did provide you with a tentative quote for our wall mounting service - range between $80-$180/-. Even with pictures and link assembly, we will not be able to provide an actual quote prior to the assessment. This is because we would have to assess the job site, type of wall to be drilled as well as the manpower required for the work. Sometimes the space required might not even be sufficient and hence the work cannot be done.
We did also mention that we specialise in appliance repair and installation, and handyman service is an added on service for our customers. As for pricing, the $120/- was a minimum labour cost after the assessment due to number of holes drilled , type of wall to be installed and manpower required. When we do wall mounting services, we do not require our customers to help with the installation at all, our team is competent to be able to do it within our own capabilities. It would be only right to pass a judgement on our team incompetency should we not be able to perform the job task when given the chance.
You had repeatedly asked if we are able to do the works, and we have mentioned that we are only able to confirm on this upon assessment. After assessment, it is confirmed that the space required is sufficient, and we are able to do the works hence a quotation was provided.
As for the assembly link you had mentioned earlier, kindly note that our technicians are not able to study the entire assembly instructions in detail before the job is confirmed. Our CS team did verify the assembly instructions with our technical manager in office to confirm that the job can be done. As for the assigned technician who heads down, only upon confirmation will they study through the entire assembly upon job commencement (and for some cases a study is not necessary as they have done plenty of experience in mounting). The assessment fee is meant for the job site, whether it is possible to install in the given space and type of wall. Upon customer confirmation on the quotation, will the team be able to competently commence with the mounting works. We do not take advantage of the $50/- assessment fee, and we have been very transparent in the need for this fee together with a tentative price range for the mounting cost.
We apologise once again that we are unable to reduce our price further. Should you wish to have the mounting done, do give us a call to arrange an appointment. Our quotations are valid for 1 month.
Thank you and have a nice day ahead.
Regards,
Fixwerks Team
5.0Ryan C.
Prompt and friendly service from both sales/customer support (Chloe & Jolene) and the technician gent (SC). It was a kitchen hood repair. Will recommend, thanks.
5.0Simon W.
Had a fantastic experience with Fixwerks. The customer service was very responsive and the technician, Zhen Wei, was very professional and friendly. Top Marks
No reviews match this search. Try another keyword or clear the filters.